1 November

Oh my god!! Haha jag är verkligen inte bra på att blogga.
Det var ett tag sen minsan. Det är lördag idag och en hel del har hänt sen sist vill jag lova. Denna vecka har varit riktigt risig.. i tisdags var det äntligen dags för min "operation" som jag så fint kallade det men det slutade med att det blev en skrapning.... illa nog och tack å lov blev jag sövd. Har minsan haft en hel del tragiska upplevelser när det gäller gynokologiska undersökningar. Sist jag skulle göra en bioposi hon Gyn så slutade det med att jag låg och hulkade som ett litet barn i den där stolen. Dels har man gått och spänt sig för att få bedövning och sen ta prover och när man väl ligger där och hon grottar runt i den heliga salen så kläcker hon ur sig att det inte går!!! Livmoderkanalen är alldeles för ärrig sen senaste besöket på Ks när dem använde laser för att ta bort cellförändringarna. Så hon ville in i livmodern för att ta prov på polypen som hon hittat, men detta gick inte att genomföra. Tårarna sprutade och jag insåg att jag än en gång måste ta mig till Karolinska för att genomföra undersökningen. Kravet var att få bli sövd och det blev jag. När jag väl var där i tisdags så kände jag mig genast sjuk fattar inte man blir ju sjuk så fort man stiger in i ett sjukhus. Man får fula vita strumpor och en vit rock och en nål i armen....  dessutom började jag bli sjuk på riktigt. Ont i halsen som bara den. 
 
När jag väl vaknat upp så kändes det lite ömt och jag var illamående, men fikat man får efteråt smakade jättegott och jag blev snabbt pigg igen. Denna gången hade jag inte lika ont som när konieseringen gjordes. Jag trodde att läkaren skulle ta bort hela polypen men det visade sig att han har bara skrapat på känn och hoppats han fått bort allt. Det är först när provsvaren kommer som vi vet om jag måste göra en titthålsoperation. Så nu väntar svar i 5 veckor. Närmare bestämt 8 december...
 
Resten av veckan mådde jag sämre men inte i magen utan i halsen. Jag var hemma från jobbet även onsdag och torsdag. JAg tyckte jag var piggare på torsdagen så jag bestämde mig för att jobba på fredagen. Men det var nog det dummaste jag beslutat på länge. Halsen sved och jag blev helt yr när jag kom till jobbet. Jag hade tagit med mig Nelli till jobbet eftersom det brukar vara lugnt på loven. Jag klarade av att jobba men fy vad dåligt jag mådde när jag kom hem. Idag har nog varit den sämsta dagen, huvudet dunkade, halsen sved, illamående och helt svag. Har inte haft någon feber på hela veckan så jag vet inte vad det är jag åkt på. Är jag inte bra på måndag så måste jag besöka en dr tror jag.... Men nu på kvällskvisten mår jag mkt bättre än förut och jag har till och med orkat leka med barnen. 
 
/peace
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0